• Αρχική
  • Ινστιτούτο
  • Πιστοποίηση
  • Σεμινάρια
    • Διαπραγματευτείτε αποτελεσματικά™
      • ΕΠΙΔΕΞΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο Ι)
      • ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο ΙΙ)
      • ΑΡΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ στις ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο ΙΙΙ)
    • Διαπραγματεύσεις Διεύθυνσης Προσωπικού
    • Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων
      • ΕΠΙΔΕΞΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ για ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
      • Στρατηγικές Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων (επίπεδο ΙΙ)
      • Ανώτερες Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων (επίπεδο ΙΙΙ)
    • Διαπραγματεύσεις στη Διαμεσολάβηση
    • Διαπραγματεύσεις Πωλητών
    • Διαπραγματεύσεις Αγοραστών
    • Διαπραγμάτευση Τιμής
    • Η γλώσσα του σώματος
    • Πειθώ
    • Εισπράξτε υπόλοιπα χωρίς να χαλάτε σχέσεις
  • Άρθρα
  • Είπαν για εμάς
  • Συμμετοχή
  • Επικοινωνία
Έχετε ερώτηση?
210 67 16 204
info@yesyes.gr
Login
Διαπραγματεύσεις | Πιστοποίηση διαπραγματεύσεων | Σεμινάρια Διαπραγματεύσεων
  • Αρχική
  • Ινστιτούτο
  • Πιστοποίηση
  • Σεμινάρια
    • Διαπραγματευτείτε αποτελεσματικά™
      • ΕΠΙΔΕΞΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο Ι)
      • ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο ΙΙ)
      • ΑΡΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ στις ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο ΙΙΙ)
    • Διαπραγματεύσεις Διεύθυνσης Προσωπικού
    • Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων
      • ΕΠΙΔΕΞΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ για ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
      • Στρατηγικές Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων (επίπεδο ΙΙ)
      • Ανώτερες Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων (επίπεδο ΙΙΙ)
    • Διαπραγματεύσεις στη Διαμεσολάβηση
    • Διαπραγματεύσεις Πωλητών
    • Διαπραγματεύσεις Αγοραστών
    • Διαπραγμάτευση Τιμής
    • Η γλώσσα του σώματος
    • Πειθώ
    • Εισπράξτε υπόλοιπα χωρίς να χαλάτε σχέσεις
  • Άρθρα
  • Είπαν για εμάς
  • Συμμετοχή
  • Επικοινωνία

Blog

  • Home
  • Blog
  • Blog
  • ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΘΗ

ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΘΗ

  • Posted by prootos
  • Categories Blog
  • Date 13/01/2020

Γράφει ο Δημοσθένης Παπακωνσταντίνου 

Όλοι μας διαπραγματευόμαστε χωρίς πολλές φορές να το καταλαβαίνουμε. Διαπραγματευόμαστε τους όρους μιας σύμβασης, διαπραγματευόμαστε σε αγορές ή πωλήσεις. Διαπραγματευόμαστε με συναδέλφους, υφισταμένους, προϊσταμένους, συγγενείς, φίλους, και πολλές φορές (οι πιο δύσκολες) με τους …. εαυτούς μας. Είναι πλέον αποδεκτό στο σημερινό κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον ότι πρέπει να μπορείτε να διαπραγματεύεστε αποτελεσματικά.

Λίγοι καταλαβαίνουν ότι η διαπραγμάτευση έχει κανόνες που μπορούν να εφαρμοστούν σωστά ή λανθασμένα. Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε ΠΕΝΤΕ διαπραγματευτικά λάθη (κατά τη γνώμη μας με σειρά σπουδαιότητας) και πώς μπορούμε να τα αποφύγουμε.

1ο Λάθος: Έλλειψη Προετοιμασίας

Πολλοί νομίζουν ότι η διαπραγμάτευση αρχίζει ότι συναντούν την άλλη πλευρά. Η επαφή στο “τραπέζι” είναι μόνο το 20%  της διαπραγμάτευσης. Το άλλο 80%  (το πιο σπουδαίο) είναι η προετοιμασία της. Όταν προετοιμάζετε, αισθάνεστε πιο σίγουροι, που είναι σημαντικό σε οποιαδήποτε διαπραγμάτευση. Ακόμα κι αν ξέρετε “Τι Θέλετε” από μια διαπραγμάτευση, θα πρέπει να προετοιμαστείτε. Να αποφασίσετε Ποια στρατηγική θα ακολουθήσετε, Ποιες πληροφορίες και Πότε θα τις καταθέσετε. Ποιες τακτικές θα εφαρμόσετε και ποιες ίσως χρησιμοποιήσει η άλλη πλευρά. Εάν κάνετε ομαδική διαπραγμάτευση, συναντηθείτε προηγουμένως με την ομάδα σας και αποφασίστε ποιος θα είναι ο Κύριος Διαπραγματευτής και Ποιο και Πότε άλλο μέλος της ομάδας σας θα μιλήσει.
Αν η διαπραγμάτευση είναι “σπουδαία” να κάνετε μεταξύ σας προσομοίωση της διαπραγμάτευσης.  Συζητήστε τι είναι πιθανό να προτείνει η άλλη πλευρά και ποιες είστε διατεθειμένοι να κάνετε. Κρατήστε σημειώσεις που μπορείτε να τις έχετε κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης σας.
Πολλοί, πάρα πολλοί υποτιμούν (το σπουδαιότερο στάδιο) την ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ.
Μην κάνετε αυτό το λάθος !!!!

2ο Λάθος: Έλλειψη Ενεργητικής Ακοής

Εάν ακούμε, πραγματικά ακούμε, την άλλη πλευρά θα έχουμε “κερδίσει” τη μισή διαπραγμάτευση.  Πρέπει να ακούσουμε την άλλη πλευρά για  να την καταλάβουμε. Αν μιλάμε όταν μιλάει ή αγνοούμε αυτό που λέει, θα είναι δύσκολο να βρούμε περιοχές συμφωνίας. Καλές δεξιότητες ακρόασης ( ενεργητική ακοή) βοηθούν να μάθουμε τι θέλει, πως σκέφτεται και να προσδιορίσουμε τυχόν κοινά συμφέροντα.
Να ακούτε 70% και να μιλάτε 30%. Να κάνετε σωστές/έξυπνες ερωτήσεις και να ακούτε τις …. Απαντήσεις της.. Πολλοί, πάρα πολλοί νομίζουν ότι θα πάρουν αυτό που θέλουν ξεδιπλώνοντας τα “ σοφά” επιχειρήματα τους. Δεν την ακούν, όταν μιλάει. αλλά σκέφτονται τι θα πουν. Μην κάνετε αυτό το λάθος !!!

3ο Λάθος: Έλλειψη Σεβασμού

Ποτέ, ποτέ μην κάνετε τον έξυπνο, προσβάλετε, σαρκάσετε, ταπεινώσετε την άλλη πλευρά. Δεν είναι μόνο ζήτημα ευγένειας αλλά καλή διαπραγματευτική τακτική. Να θυμάστε ότι σε λίγο θα ζητήσετε να συμφωνήσει μαζί σας. Θα το κάνει έχει προσβληθεί, ειρωνευθεί, σαρκαστεί?
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αισθάνεστε άσχημα, φοβάστε, ντρέπεστε να απορρίψετε τις προτάσεις της. Άλλωστε αυτό είναι μέρος της διαπραγμάτευσης. Αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ της απόρριψης και του σαρκασμού ή/και της ειρωνείας. Είναι ζήτημα Σωστής Επικοινωνίας.
Πολλοί, πάρα πολλοί νομίζουν ότι θα κερδίσουν εάν  “ισοπεδώσουν” την άλλη πλευρά. Μην κάνετε αυτό το λάθος !!

4ο Λάθος: Έλλειψη Έρευνας Εναλλακτικής (Β.Α.Τ.Ν.Α)

Αποφασίστε ποια είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση εάν δεν συμφωνήσετε. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζετε πότε σταματάτε να διαπραγματεύεστε. Αυτή είναι η Β.Α.Τ.Ν.Α σας, λέγετε και Plan B.  Ουσιαστικά η Πρώτη Β.Α.Τ.Ν.Α σας ορίζει και το Όριο σας.
Έχοντας σαφή BATNA σημαίνει ότι μπορείτε να πιέσετε περισσότερο και πιθανόν να έχετε καλύτερη συμφωνία από ότι περιμένατε, επειδή γνωρίζετε και τις άλλες επιλογές σας.
Πολλοί, πάρα πολλοί δεν ερευνούν/αποφασίζουν (κατά την προετοιμασία) ΤΙ θα κάνουν εάν η άλλη πλευρά δεν ικανοποιήσει τα ελάχιστα που θέλουν. Σαν να θεωρούν ότι δεν είναι δυνατόν να … συμβεί. Όταν λοιπό συμβεί αιφνιδιάζονται, αγχώνονται και παίρνουν λανθασμένες αποφάσεις που οδηγούν σε επιζήμιες παραχωρήσεις.
Μην κάνετε αυτό το λάθος !!!

5ο Λάθος: Έλλειψη Θάρρους

Πρέπει να νοιάζεστε για το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να μην έχετε το Θάρρος να φύγετε, να διακόψετε, να σταματήσετε να διαπραγματεύεστε. Κρατήστε τα συναισθήματά σας υπό έλεγχο και να έχετε αποφασίσει πότε θα διακόψετε.
Εάν “γυρίσετε την πλάτη σας” στη συγκεκριμένη διαπραγμάτευση, θα είστε σε ισχυρότερη διαπραγματευτική θέση εάν η άλλη πλευρά αποφασίσει να επιστρέψει. Όλες οι έρευνες και η πείρα μας συνομολογούν ότι οι Θαρραλέοι ( όχι οι ριψοκίνδυνοι) διαπραγματευτές έχουν καλύτερα αποτελέσματα.
Πολλοί, πάρα πολλοί συνεχίζουν να διαπραγματεύονται επειδή διακατέχονται από την ψυχολογική “κλιμάκωση της δέσμευσης” και δεν έχουν το Θάρρος να διακρίνουν ότι ολισθαίνουν σε λάθος αποφάσεις.  Μην κάνετε αυτό το λάθος !!!
Προσπαθήστε να μην κάνετε ( τουλάχιστον μειώστε)  αυτά τα πέντε λάθη και οπωσδήποτε, θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα διότι η άλλη πλευρά …. εγγυημένα  θα κάνει τα … τρία από τα πέντε.

  • Share:
prootos

Previous post

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΣΤΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ
13/01/2020

Next post

Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
27/02/2020

You may also like

yesyes-photo
Ο 7/λογος της “ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ”
27 Σεπτεμβρίου, 2021
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ με e MAILS
31 Μαρτίου, 2021
hr-new-image
Η ΤΡΙΠΛΕΤΑ ΤΟΥ HR
4 Φεβρουαρίου, 2021
210 67 16 204

Search

Προτεινόμενα Σεμινάρια

  • Διαπραγματευτείτε αποτελεσματικά™
    • ΕΠΙΔΕΞΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο Ι)
    • ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο ΙΙ)
    • ΑΡΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ στις ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ (επίπεδο ΙΙΙ)
  • Διαπραγματεύσεις Διεύθυνσης Προσωπικού
  • Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων
    • ΕΠΙΔΕΞΙΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ για ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
    • Στρατηγικές Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων (επίπεδο ΙΙ)
    • Ανώτερες Διαπραγματεύσεις Δικηγόρων (επίπεδο ΙΙΙ)
  • Διαπραγματεύσεις στη Διαμεσολάβηση
  • Διαπραγματεύσεις Πωλητών
  • Διαπραγματεύσεις Αγοραστών
  • Διαπραγμάτευση Τιμής
  • Εισπράξτε υπόλοιπα χωρίς να χαλάτε σχέσεις

Πρόσφατα άρθρα

Ο 7/λογος της “ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ”
27Σεπ2021
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ με e MAILS
31Μαρ2021
Η ΤΡΙΠΛΕΤΑ ΤΟΥ HR
04Φεβ2021
ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΙ
13Ιαν2021
7 ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΣΕ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ
23Νοέ2020
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΞΟΥΣ ΝΙΚΗΤΕΣ
03Σεπ2020
ΓΛΩΣΣΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΤΗΛΕ-ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΑΣ
10 γρήγορες συμβουλές
14Μάι2020
ΤΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
01Μάι2020
Η ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΑΨΙΑΣ
13Απρ2020
ΟΤΑΝ ΧΤΥΠΑΤΕ ΣΕ ΤΟΙΧΟ
10 τακτικές για να ξεπερνάτε τα αδιέξοδα
02Απρ2020
logo-yesyes Εκπαιδεύει, Συμβουλεύει & Καθοδηγεί Εταιρείες, Οργανισμούς Φορείς, Επαγγελματίες & Ιδιώτες στις διαπραγματεύσεις τους.

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

  • Ποιοι είμαστε
  • Άρθρα
  • Είπαν για εμάς
  • Επικοινωνία

ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS

  • Πολιτική Cookies
  • Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

210 67 16 204

info@yesyes.gr

© 2022 Ελληνικό Ινστιτούτο Διαπραγματεύσεων / All right reserved.

Made with {DE.CO.DE} by

[miniorange_social_login shape="longbuttonwithtext" theme="default" space="4" width="240" height="40"]

Login with your site account

Lost your password?

Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύσουμε και να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στο site μας. Με τη χρήση του αποδέχεστε αυτόματα και εκείνη των cookies. Αποδοχή Περισσότερα
Πολιτική Cookies

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT